Norsk Våpenhistorisk selskap og Thingstad/Wærdahlgruppene

Da har jeg holdt foredrag i Norsk Våpenhistorisk selskap avd. Nordenfjelske. Om Thingstad/Wærdahlgruppene, kommunistenes motstandsorganisasjons innsats i kampen mot nazismen. Ca 20-25 staute menn hørte interessert på.
Mange hadde gode innspill og de ønsker at jeg skal komme tilbake å fortelle mer, da de mente at dette var et interessant og underkommunisert kapitel av norsk motstandshistorie. Jeg fikk dessuten bare fortalt halvparten av det jeg hadde tenkt å foredra om. Dette kan selvfølgelig være fordi jeg IKKE disponerte mitt foredrag eller fordi materialet faktisk trenger rom, tid og plass når det først skal løftes frem. Jeg håper jo å få formidlet materialet i Panter Tanter Produksjoners neste prosjekt, «Røde spor»- en togtur fra Trondheim til Østersund», som vil bli iscenesatt om Norsk Kulturråd gir grønt lys, dvs støtte. Flere oppfordret meg til å få materialet mellom to permer. Jon Michelet og NFF, hører dere! Materialet er så spennende at det godt kan bli en film.Merk dere det. Dramaavdelingen NRK!

Utrulig artig at en sånn foreninger så interessert. I like them!
130635116133,000000000000

Gutta i strikkegensrene har ingenting med Thingstad/Wærdahlgruppene eller gutta fra Norsk Våpenhistorisk selskap å gjøre. Synes likevel det passa inn.

Legg igjen en kommentar

